Dersin Adı | Grafik Tasarım Proje II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MGT 202 | Bahar | 2 | 4 | 4 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı; profesyonel grafik tasarımcı olmadan önce öğrencilerin bilmesi gereken teknik ve estetik değerleri tasarımlarına taşımanın püf noktalarını içerir. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, grafik tasarım ürünlerinin tasarlanma süreçlerinin projeler şeklinde temel basamaklarını, güncel cihaz ve yöntemler kullanılarak uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin laboratuvar ortamında yazılımlar aracılığıyla oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş/ Ders planının açıklanması, değerlendirme kriterleri | |
2 | Proje 1 / Afiş Tasarımı, Hazırlık ve Araştırma | Grafik Tasarımda Tasarım Fikri Yazar: Gavin Ambrose Bölüm:1 |
3 | Proje 1 / Afiş Tasarımı, Atölye Çalışması, Geliştirme Süreci | Grafik Tasarımda Tasarım Fikri Yazar: Gavin Ambrose Bölüm:1 |
4 | Proje 1 / Afiş Tasarımı, sınıf içi son revizeler | |
5 | Uygulama Teslim (%30) / Sunum ve Değerlendirme | Grafik Tasarımda Tasarım Fikri Yazar: Gavin Ambrose Bölüm:2 |
6 | Proje 2 / Markalama Çalışmaları (5 Aşamalı), Sunum ve Araştırma | Grafik Tasarımda Tasarım Fikri Yazar: Gavin Ambrose Bölüm:2 |
7 | Proje 2 / 1. Aşama: Logo Tasarımı | |
8 | Proje 2 / 1. Aşama: Logo Tasarımı, Atölye Çalışması | Grafik Tasarımda Tasarım Fikri Yazar: Gavin Ambrose Bölüm:3 |
9 | Proje 2 / 2. Aşama: Logo Çıkışlı Piktogram ve Yönlendirme Sistemleri Tasarımı | Grafik Tasarımda Tasarım Fikri Yazar: Gavin Ambrose Bölüm:3 |
10 | Proje 2 / 2. Aşama: Piktogram ve Yönlendirme Sistemleri Tasarımı, Atölye Çalışması | |
11 | Proje 2 / 3. Aşama: Yardımcı Görsel Kimlik Elemanları Tasarımları, Atölye Çalışması | Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:1 |
12 | Proje 2 / 4. Aşama: Broşür Tasarımı, Atölye Çalışması | Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:2 |
13 | Proje 2 / 4. Aşama: Broşür Tasarımı, Atölye Çalışması | Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:3 |
14 | Proje 2 / 5. Aşama: Markanın Sosyal Medya Yüzünün Kurgulanması, Hareketli Görüntü Tasarımları | Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:4 |
15 | Proje 2'nin bütüncül olarak Stil Paftası formatında final teslimine hazırlanması | |
16 | Final Teslimi |
Ders Kitabı | Grafik Tasarımda Tasarım Fikri Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir Grafik Tasarımın Temelleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | - | |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 8 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | - | ||
Final Sınavı | 1 | 18 | |
Toplam | 124 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak | X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek | X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. | X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. | X | ||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. | X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. | X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. | X | ||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. | X | ||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest